Paradigma Simbiosis Nilai dan Eudaimonia Kepuasan Kerja dalam Transformasi Perilaku Organisasi Pendidikan Islam di Institut Agama Islam Hidayatullah Batam
DOI:
https://doi.org/10.61132/moral.v2i1.501Keywords:
Job Satisfaction, Transformation, Organizational BehaviorAbstract
The research results show that there is a significant relationship between the value symbiosis paradigm and job satisfaction eudaimonia on organizational behavior. Well-implemented Islamic values support eudaimonic job satisfaction, which in turn increases the transformation of more positive organizational behavior. Faculty and staff who feel there is alignment between their work and their values tend to work better and demonstrate behavior that supports organizational goals.
References
Abdullah, A., & Fathimah, R. (2023). Pengaruh nilai-nilai Islam dalam meningkatkan kepuasan kerja dosen di lembaga pendidikan Islam. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 10(2), 45-56.
Alamsyah, M., & Fitri, H. (2020). Pengaruh nilai-nilai Islam terhadap perilaku organisasi di perguruan tinggi Islam. Jurnal Pendidikan Islam, 15(2), 98-112.
Hasyim, M. (2022). Pendidikan Islam dan dinamika sosial organisasi. Gramedia.
Hidayat, R., & Setiawan, A. (2021). Eudaimonia dan kepuasan kerja di lingkungan pendidikan Islam. Jurnal Psikologi Pendidikan, 8(3), 201-214.
Ibrahim, M., & Nasution, R. (2021). Paradigma perilaku organisasi dalam konteks pendidikan Islam: Implikasi terhadap kepemimpinan dan kinerja. Jurnal Studi Pendidikan Islam, 15(3), 132-145.
Kahneman, D., & Deaton, A. (2020). High income improves evaluation of life but not emotional well-being. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 107(38), 16489-16493.
Luthans, F. (2019). Organizational behavior: An evidence-based approach (13th ed.). McGraw-Hill Education.
Muhammad, F. (2021). Transformasi organisasi pendidikan Islam: Perspektif manajerial dan kepuasan kerja. Remaja Rosdakarya.
Nugroho, S. (2020). Manajemen sumber daya manusia dalam pendidikan Islam. Prenadamedia Group.
Rahman, A. (2022). Transformasi perilaku organisasi dalam pendidikan Islam: Kajian di Universitas Islam. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 12(1), 35-47.
Steger, M. F., & Dik, B. J. (2021). The role of meaning in organizational behavior: A review. Journal of Positive Psychology, 16(2), 119-132.
Sulaiman, T., & Firdaus, M. (2022). Eudaimonia dalam kepuasan kerja: Teori dan prakteknya. Alfabeta.
Zulfa, M., & Putra, F. (2022). Eudaimonia dan kepuasan kerja dalam pendidikan Islam: Tinjauan teoritis dan empiris. Jurnal Pendidikan dan Psikologi Islam, 9(1), 77-88.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Moral : Jurnal kajian Pendidikan Islam

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.